19 Kasım 2012 Pazartesi

Pilli Tuz ve Biber Değirmenleri

Evimizin en sevilen kalemlerinden, pilli tuz ve karabiber değirmenleri :)

Türkiye'de sıkça televizyonda toz halinde aldığımız tuzların zararlarını izliyoruz. Kristal tuz alıp kendimiz öğüttüğümüzde bu zararı azaltmış oluyoruz, bu nedenle en azından tuz için değirmenleri tercih etmemiz öneriliyor. (tuz kullanımı genel olarak çok sağlıklı olmadığı için zararı sadece azaltıyoruz, sıfırlayamıyoruz)  Fotoğraflarımda gördüğünüz bu değirmenlerin diğerlerinden farkı ise pille çalışarak kullanırken bileğinizi yormuyor olması.


Ayrıca kullanırken otomatik olarak alt kısımda ışığı yanıyor böylece nekadar tuz&karabiber öğüttüğünüzü loş ortamlarda da çok rahat görebiliyorsunuz.

Benim değirmenimin altında kullanmadığınızda kapatmak için bir de kapağı var. Biliyorsunuz değirmeni kullanmadığınız sırada içinde kalan öğütülmüş toz veya biber, değirmeni koyduğunuz yere düşüyor, bu kapaklar bunu engelleyerek değirmeni koyduğunuz zeminin temiz kalmasını sağlıyor.

Benim için tek negatif yanı (eşim rahatsız edici olmadığını söylese de) öğütürken çıkardığı ses. Maalesef diğer değirmenlere göre daha fazla ses çıkarıyor fakat soframıza kattığı şıklık ve pratikliği sayesinde bu sesi duymazdan geliyorum. Fotoğraflarda gördüğünüz değirmenlerimizi Avusturya'dan aldık, araştırdım Türkiye'de Tchibo'da satılıyor.



2 yorum:

  1. merhabalaar..:)
    kayboldum ki paylaşımlarınızın arasında..
    ne hoşş ne cici her biri..
    ama bu paylaşımda takılı kaldım.:) bayıldımm..
    çok hoşş.
    emeğinize yüreğinize paylaşımınıza sağğlık..
    takipçinizm bundan böyle.
    bende beklerim arzu ederseniz nacizhane sayfama..
    gönül dolusu sevgilerimle...:)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum tatlı yorumunuzu okurken. Geliyorum ziyaretinize :)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil