4 Aralık 2012 Salı

Yılın ilk Noel Fuarı


Bu senenin ilk Noel Fuar'ınına büyük ısrarlar sonunda eşimi ikna ederek -kendisi kalabalık oldukları için bu pazarlardan hiç hoşlanmaz- Cuma günü gittim sonra hızımı alamayıp Cumartesi ve Pazar günü de devam ettim.

Bilmeyenler için biraz alatayım, Avrupa'da Noel hazırlıkları Kasım ortasında başlar. Aralık'ın gelmesiyle beraber Advent Calender ve Adventskranz'la çocuklar eğlenirken büyükler gelenekleri yerine getirmenin ve çocukları mutlu etmenin huzuru içindelerdir. 6 Aralık'ta Nikolaus'un gelişi kutlanır ve tüm bunlar sırasında inanılmaz bir alışveriş çılgınlığı yaşanır zira süslemeler ve hediyeler bu süreçte çok büyük önem taşır. Kapitalist sistem Christkindlmarkt'larla (Weihnachtsmarkt de deniyor, "Noel Fuarı" olarak çevirebildim) bu gelenekleri gayet güzel değerlendirir. :) Küçüklü büyüklü bu fuarlar genelde açık alanda ahşap kulübeciklerde sergilenir. Süslerin, hediyelerin, şekerlemelerin yanı sıra, bu soğuk havada içinizi biraz olsun ısıtabileceğiniz çorba, sıcak atıştırmaklıklar ve Punsch Noel Fuarları'nın olmazsa olmazlarıdır. Sanırım fotoğraflarım pazarı yeterince anlatacaklar, iyi seyirler :)

İlk kapım Maria Theresıa Platz Fuarı fotoğrafları ile başlayalım;
daha yolda arabanın içindeyken çekime başladım.
heryer böyle ışıl ışıl süslü :)
giriş
bu maskeleri görür görmez aklıma şuan Cezayir'de olan bir arkadaşım geldi, sevgiler :)

ayna kırıkları ile yapılmış duvar aksesuarları

oyuncaklar, puzzlelar, biblolar

herzamanki gibi ahşap işleri tezgahında takılıp kaldım..

bu cam küreleri çok seviyorum, masal gibiler :)

çikolatasız olmazzz
bonibon <3
sıcak çikolatalar burada çeşitli şekillerde satılıyorlar, kaşık batırılmış versiyonu da bunlardan biri ama hiç bu kadar çeşidi bir arada görmemiştim.




mumluklar
bu yıldızlardan alarak bağışta bulunabiliyorsunuz  yalnız  bu makara sisteminin nasıl çalıştığını anlayamadım.



binbir çeşit bal ve

balmumundan yapılmış organik mumlar :)
kurabiyeler


yumyumyumyummm bu tezgahtan da ayrımak çok zor!!




Avusturya'nın vazgeçilmezi "Manner", bizim Eti'miz gibi ama sadece çikolata-gofret üretiyorlar.
sabunlar, sabunlar..
sabunlar, sabunlar..







bu oda parfümlerine de bayıldım!!!
bir sürü sevimli asker vardı :)

İkinci kapım Karlsplatz Fuarı

yine cam küreler <3
eşim en çok bu cam boyamayı işlerini beğendi.

buradaki tüm enstrumanlar ahşaptan yapılmış ve tezgahtar aynı zamanda enstrumanları çalarak tanıtıyordu.
evimde böyle bir dekor isterdim, neden kendim yapmayayım? ;)
eski usul demir dövme sanatını sergilediler



Bunlar taş ya da bilardo topu değil,

MUM! :)
çorbacı 
İnsan gücüyle çalışan atlı karınca. Anne baba bisikletleri kullanırken çocuk ortada eğleniyor ;)



çeşit çeşit maskeler ve şapkalar vardı.
Taş amca :)
tasş düğmeler, aksesuarlar

bu şovu resmen nefessiz izliyorsunuz!



yumak değil, mum :)


Punsch, alkollü ve alkolsüz olmak üzere farklı aromalarla servis edilen sıcak, tatlı bir içeçek.




 Facebook sayfamıza da beklerim, orası çoook renkli , TIK :)

Bu post da ilgini çekebilir, tıkla ;)

2 yorum:

  1. cok guzel fotograflar bazilarini bende gordum bazilarini ilk fotolarindan gordum :)) o kureler benim favorim o kadar foto cektim ki o kurelerle ilgili :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaa o kürelerin her biri sanki bir masal anlatıyor insana, onları ben de çok seviyorum :)

      Sil